Regulamin konkursu dotyczącego uczestnictwa
w panelu studencko-doktoranckim, zorganizowanym podczas
konferencji naukowej z okazji 30. rocznicy pierwszych wolnych wyborów do Senatu
pt. „Rola Senatu w ustroju RP – w stronę przyszłości”
Warszawa, 30 maja 2019 r.
§1
CEL KONKURSU
Celem konkursu jest wyłonienie uczestników panelu studencko-doktoranckiego, który zostanie przeprowadzony podczas konferencji naukowej „Rola Senatu w ustroju RP – w stronę przyszłości”, 30 maja 2019 roku w budynku Senatu RP (ul. Wiejska 6/8, Warszawa).
§2
ORGANIZATOR
-
Organizatorem konkursu i konferencji jest Kancelaria Senatu.
-
Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej powołuje Zespół Konkursowy w składzie:
- Michał Seweryński – przewodniczący,
- Bogumił Szmulik – wiceprzewodniczący,
- Janusz Karp,
- Zbigniew Cieślak,
- Jan Żaryn.
-
Zespół Konkursowy określa następujące obszary badawcze dla panelu studencko-doktoranckiego:
- Rola Senatu RP jako podmiotu inicjatywy ustawodawczej.
- Znaczenie Senatu RP w procesie ustawodawczym.
- Historyczna doniosłość instytucji Senatu w ustroju polskim.
- Senat RP jako strażnik kultury i tożsamości narodowej.
- Izby wyższe parlamentów na świecie.
-
Zespół Konkursowy odpowiada za merytoryczną stronę konkursu oraz czuwa nad przestrzeganiem Regulaminu.
§3
UCZESTNICY KONKURSU
W konkursie uczestniczyć mogą studenci, absolwenci i doktoranci prawa lub politologii.
§4
PRZEBIEG KONKURSU
-
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest nadesłanie na adres e-mail: gms@senat.gov.pl zgłoszenia określonego w załączniku do Regulaminu oraz referatu na jeden z tematów wymienionych w §2 pkt. 3 Regulaminu.
-
Zgłoszenia są przyjmowane do 30 kwietnia 2019 r.; zgłoszenia nadesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
-
Referat nie może być dłuższy niż 7200 znaków ze spacjami i musi mieć charakter autorski, nie może też naruszać praw autorskich oraz jakichkolwiek innych praw osób trzecich.
-
Zespół Konkursowy ocenia nadesłane referaty, wybierając piętnaście prac, a ich autorów kwalifikuje do uczestnictwa w panelu.
-
Zespół Konkursowysporządza protokół zawierający wykaz uczestników konkursu oraz listę laureatów.
-
O zakwalifikowaniu do uczestnictwa w panelu studencko-doktoranckim konferencji autorzy referatów zostaną powiadomieni drogą elektroniczną do 20 maja 2019 r.
-
Organizator przedstawi program konferencji w zakresie panelu studencko- doktoranckiego najpóźniej do 23 maja 2019 r.
§5
NAGRODY
Nagrodą dla laureatów konkursu jest uczestniczenie w konferencji i wygłoszenie referatu podczas panelu studencko-doktoranckiego, a także jego publikacja w wydawnictwie pokonferencyjnym.
§6
DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest Organizator.
-
Dane osobowe uczestnika zebrane przez organizatora przetwarzane są w celu organizacji konkursu i konferencji, w szczególności w celu komunikacji pomiędzy uczestnikiem a Organizatorem, a także w celu wydania publikacji pokonferencyjnej. Imiona i nazwiska laureatów konkursu będą umieszczone na stronie internetowej Senatu RP.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania adresu e-mail podanego w zgłoszeniu celem wysyłania zaproszeń na kolejne edycje konferencji.
-
Dokonując zgłoszenia, uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z pkt. 2 i 3.
-
Szczegółowe zapisy dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w załączonej Klauzuli informacyjnej RODO.
§7
REGULACJE KOŃCOWE
-
Organizator nie pokrywa kosztów przyjazdu uczestników konferencji do Warszawy.
-
Autor referatu upoważnia Organizatora do nieodpłatnego korzystania przez czas nieoznaczony z treści referatu oraz jego częściowej lub całościowej publikacji bez wynagrodzenia.
-
Kancelaria Senatu zastrzega sobie zmianę terminu ogłoszenia wyników konkursu i organizacji konferencji.
-
Organizator wyda publikację pokonferencyjną, na którą będą składały się artykuły naukowe, będące rozszerzeniem referatów wygłoszonych w czasie konferencji.
O zasadach wydania publikacji pokonferencyjnej Organizator poinformuje uczestników drogą elektroniczną.
Załącznik w formacie pdf
Załącznik w formacie doc