Senacki Zespół ds. Spółki GetBack 8 września 2021 r. zapoznał się z informacją prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na temat działań podjętych przez tę instytucję w sprawie afery GetBacku. Podsumowując obrady, przewodniczący zespołu senator Leszek Czarnobaj stwierdził, że po zapoznaniu się ze sprawozdaniami z działalności różnych instytucji państwowych, które zajmowały się tą aferą, można stwierdzić, że na papierze wszystko wygląda prawidłowo, niestety, efekt tych działań jest mierny. „Pozostaje rozgoryczenie poszkodowanych, którzy uwierzyli, że państwo stoi na straży ich interesów, tymczasem afera rozwijała się w najlepsze” – mówił. Kluczowe pytanie brzmi: w jaki sposób poszkodowani mogą odzyskać swoje pieniądze?. W ocenie senatora Leszka Czarnobaja opieszałość była trwałym elementem działań wszystkich instytucji państwa zaangażowanych w wyjaśnianie afery, podczas gdy na obywateli została „zarzucona ogromna sieć”, w której uczestniczyło 16 banków nadzorowanych przez Komisję Nadzoru Finansowego i 52 podmioty nienadzorowane, biorące udział w procederze rozprowadzania „trefnych” obligacji. Przedstawiciele UOKiK przekonywali, że ze względu na wielowątkowość, precedensowość, ogromny zasięg i skalę naruszeń afera GetBack nie była zwykłą sprawą. Przypominali, że UOKiK działa zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego, prezes wydaje zaś decyzję o naruszeniu interesów zbiorowego konsumenta, a nie w indywidualnej sprawie.