31 października 2007 r. marszałek Bogdan Borusewicz wystosował list do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witolda Kołodziejskiego, protestując przeciwko decyzji o zatrzymaniu przez Telewizję Polską emisji spotów reklamowych dotyczących społecznej kampanii na rzecz zwiększenia frekwencji wyborczej. Spoty przygotowała koalicja organizacji pozarządowych "21 października.pl".
Zdaniem marszałka Senatu, decyzja o zatrzymaniu spotów była sprzeczna z misją publiczną TVP, której obowiązkiem jest umożliwienie obywatelom i organizacjom pozarządowym uczestniczenie w życiu publicznym. "Akcja podjęta przez organizacje pozarządowe, mająca na celu zwiększenie frekwencji wyborczej i zachęcenie Polaków do udziału w wyborach parlamentarnych, powinna spotkać się ze wsparciem wszystkich instytucji publicznych i środowisk odpowiedzialnych za edukację obywatelską.
Niska frekwencja wyborcza sprzyja bowiem wyalienowaniu organów władzy, prowadzi do braku odpowiedzialności obywateli za Państwo" - napisał marszałek B. Borusewicz.