Rozwiń język: pl
 
 
Senat Rzeczypospolitej Polskiej

Wydarzenia

Podziękowanie dla Kancelarii Senatu za udział w GovTech

Kancelaria Senatu otrzymała podziękowania za udział w programie GovTech. Premier Mateusz Morawiecki, który objął program swoim patronatem oraz dyrektor GovTech Polska Justyna Orłowska przekazali podziękowania za „przełamywanie standardów oraz nieoceniony wkład w rozwój innowacyjności w administracji publicznej”.

Obecnie trwa ocena prac nadesłanych w pierwszym etapie konkursu na opracowanie dla Kancelarii Senatu narzędzia do identyfikacji mówców na podstawie analizy głosu i obrazów wideo. Powołany został Sąd Konkursowy, który sprawdza prace pod względem zgodności z kryteriami podanymi w regulaminie.

Zapewnienie dostępu do transmisji z posiedzeń Senatu oraz komisji senackich wraz z zapisami stenograficznymi z tych posiedzeń na stronie internetowej są obowiązkiem Kancelarii Senatu. Dlatego szuka ona narzędzia, które pozwoli opracować przystępniejszą formę transmisji wideo z obrad, ułatwi odnajdywanie nagrań poszczególnych wypowiedzi senatorów, pozwoli szybko i automatycznie identyfikować mówców na podstawie analizy dźwięku (głos) i obrazów wideo, a dzięki funkcji automatycznej transkrypcji mowy na tekst umożliwi skrócenie czasu niezbędnego do przygotowania stenogramów z obrad, w szczególności komisji senackich. Z informacjami dotyczącymi uczestnictwa w konkursie na rozwiązanie tego zadania można zapoznać się w ogłoszeniu na stronie Senatu.

GovTech Polska wykorzystuje formułę konkursową, która jest alternatywą dla klasycznego postępowania przetargowego oraz sposobem na stworzenie skutecznego modelu pozyskiwania najnowszych technologii dla administracji publicznej oraz spółek Skarbu Państwa. Taka formuła ma usprawnić dialog między sektorem publicznym, a innowatorami: przedsiębiorcami, start-upami, środowiskiem naukowym oraz obywatelami.

realizacja: Ideo powered by: CMS Edito